torsdag 19 januari 2012

Med en liten lägesrapport




Ja. Ni kanske undrar vad som hänt. Inte så mycket faktiskt. Fast ändå en hel del. Dom har det så bra där inne, ungarna. Äter en massa och har det så gosigt och skönt. 37°+ i ett ständigt gung. Så dom inte vill komma ut. Men det är synd om mamman. Hon bär ett helt mellanstadiebarn runt sin midja. Dagarna i ända. Men jag säger att det är bra, att dom är kvar. Liksom ändå lite lättare att hantera dom där än utanför. Ibland önskar jag att jag själv kunde trycka tillbaka mina. Och bara lägga mig på soffan och läsa en bok en liten stund. En deckare och äta choklad. Utan att behöva smyga bakom ett skåp. Och säga att mamma bara tar sin medicin. Oj vilket jobbigt jullov vi haft.

Om ni går förbi affären någon dag, ser ni säkert att det lyser någonstans där långt inne. Vi är kvar. Och jobbar. Syr upp vårt sista lager. Lägger ordrar på fabriken och styr upp inför en sista, allra, allra sista öppning. Under två veckor slår vi upp portarna igen. För att sen stänga, och faktiskt lämna ifrån oss vår nyckel. Till söta Sara, som ska göra nått annat i vår lokal.

Återkommer med mer info. Om ALLT spännande som händer...

3 kommentarer:

Anonym sa...

När slår portarna upp för den där sista öppningen? Ivrig och spänd av förväntan! :)

Jessica Åkerberg sa...

När när när?

DeerDot sa...

Den 14/2, på självaste hjärtats dag:):):)