tisdag 7 februari 2012

Liksom en kärleksförklaring fast jag egentligen inte håller på med sånt...




Detta är en kväll hemma hos oss. En helt vanlig kväll. Bland många andra. Detta är också min sambo. Jag. Och en idé. Som jag fällde. Det kläcks en hel del sådana här hemma. Idéer alltså. Och jag vet inte om det är för att han tycker dom är så ruskigt bra. Eller för att han är livrädd för att jag ska genomföra dom själv. På ett lite mindre oslarvigt sätt. Men han hoppar på tåget. Alltid. Och gör som jag säger. Ibland blir jag nästan rädd. För att jag inte ens behöver tjata. 

En lekstuga inomhus. Varför har inte alla det? Jag menar, varför är normen att den ska stå just utomhus. Den kan ju lika bra vara där inne. Man kan sova i den. Ha den som kontor. Eller affär. Tvn kan stå där, så har man det åbäket ur vägen. Eller tv-spelet, så är det bara att stänga den lilla dörren när det drar igång, så man slipper varken se eller höra...

Inte särskilt svår att bygga heller. Säger jag som mest satt och åt ostbågar.

Puss P, du är bäst!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Underbart inlägg, på tiden med en liten kärlekshälsning efter allt slit...;)
Skulle inte funka med lite vi och ostbågar hemma hos oss, hade fått ta till tyngre artilleri!

Puss till er båda från fiffi

Retroknappen sa...

Jag håller med, varför har man inte lekstugor inne oftare?! Grym idé! : )

Solveig Lövendahl sa...

Fin lekstuga och fin kärleksförklaring!