tisdag 18 oktober 2011

nödens lag räddar nördens dag


nya vantar!








































Det  regnar idag. Och vi sparar in på elen. Och jag hade alldeles för kalla kläder på mig. Och inte hängde Elinas låne-kofta på sin rätta plats heller. (Antagligen för att den är hemma hos den som alltid lånar den och som alltid får med sig den hem av misstag) Men jag gjorde vantar, på stickmaskinen! Vad är det nu man säger om den där nödens lag...? Fast det är på gränsen det där med ull alltså. Om det sticks eller inte. Och så har jag lyssnat på den här deppsorken. Han har nog också kallt hemma hos sig, och fullt av ljusslingor och värmeljus...







2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig! Fast vad fina vantarna blev!! Säljer ni såna?
//Maria (Brandström)

DeerDot sa...

Hej Maria!! Javisst blev dom fina! Så nu tror jag vi måste ta och sälja dom också! Håll koll här i bloggen, så får du följa deras fortsatta framtid:) Kram!