söndag 5 juni 2011

Falsterbo





Det var i Falsterbo min pappa växte upp på somrarna. Och det var till stranden i Falsterbo han tog oss så många gånger när vi var små. I den tunga sommarvärmen som tryckte så varm mot våra tunna linblonda hår. Och som värmde sanden så het att vi fick springa som små raketer mellan det kalla vattenbrynet och våra vindtorkade hårda handdukar. Min pappa finns inte hos oss mer, han dog alldeles för tidigt. Men varje gång jag och mina systrar åker dit, till Falsterbo, och släpper ut hans tokiga barnbarn i samma brännheta sand. Då hör vi hans kluckande skratt, och känner hans stora händer rufsa om våra små barnhuvuden. Det är en fin känsla. Och ett väldigt fint ställe.

11 kommentarer:

FridoLi sa...

Vilka härliga bilder! Underbara badkläder (de grön/vita på översta bilden), var kommer de ifrån?

Anonym sa...

FINT! <3

Alexandra

Anette sa...

Väldigt fin text och härliga bilder!

DeerDot sa...

Tack alla för fina kommentarer!

Badkläderna kommer från Mini Rodini, och det var egentligen dom det var meningen att jag skulle skriva om...
Vi säljer dom hos oss i butiken, både i grönt och rött. Badbyxor och baddräkt. Attans så fina är dom! / Cia

susanna sa...

Underbart! Oj vilka badkläder, vilka barn och vilka bilder. Och ja, texten oxå såklart.
/Sanna

sandra sa...

fint. kram till er!

nina sa...

Vilka underbara bilder och så vackert skrivet.

STOR KRAM!
Nina

Anonym sa...

Åhh Cia! Det är som att läsa en vacker dikt om din far. Vackert!

Sara

Julia sa...

Falstebo är så vackert! En fråga: Klövertyget, kan man köpa det någonstans? Jag vill sy en klänning till mig själv i det. :)

DeerDot sa...

Hej Julia!
Klövertyget är tyvärr slut, det enda som finns kvar är lite grann i blå/vit interlock. Skulle du vara intresserad av det så hör av dig till oss på info@deerdot.se

Emilia sa...

Vilken härlig blogg! Jag brukar tycka det är trist att läsa bloggtexter så jag tittar istället endast på bilderna, men vad BRA ni skriver! och härliga bilder också! (Emilia från Gundrun)